2015. január 14., szerda

Megjelent magazinunk legújabb száma!

Megjelent magazinunk 2015-ös kiadása, amely idén a Wedding 4 you címen olvasható. Azonban csak a nevet változtattuk meg, de csapatunk ugyanaz maradt.

Továbbra is segítünk minden házasulandónak, aki esküvőjét saját maga szeretné megszervezni úgy, hogy az valóban az ő ízlésüket tükrözze.
Megmutatjuk, hogy hogyan érhetitek el, hogy minden döntés a ti kezetekben legyen, és hogy ne csapjanak át a fejetek felett a hullámok, hiszen egy esküvő megszervezése nagyon sok idegeskedéssel és apróságok összeszervezésével telhet. Magazinunkat ezért jelentetjük meg minden évben, hogy átlássátok a szervezés lépéseit, tudjátok rendszerezni és a megfelelő sorrendben megrendelni. Emellett tanácsokat is adunk, hogy mire kell odafigyelnetek a szervezés során.

Idei magazinunkban bemutatjuk partnerszolgáltatóinkat: ékszerkészítőket, esküvői helyszíneket, fotósokat és videósokat. Olvashattok az egyre népszerűbb Lufi posta szolgáltatásról, amely idén először villogó leddel is megrendelhető. Bemutatjuk ceremóniamesterünket, aki már évek óta bonyolít le különböző stílusú esküvőket, és már javában készül a következő esküvői szezonra. 

Megmutatjuk azt is, hogyan lehet gyerekbaráttá tenni egy esküvőt, hogy a legkisebbek is jól érezzék magukat, miközben szüleik gondtalanul élvezik a lagzit.

Dekorosunk nagyon sok tanácsot ad nektek az esküvő helyszínének dekorálásában, hogy a végeredmény ízléses legyen. Ezek az ötletek irányt mutathatnak nektek, ha bizonytalanok vagytok, milyen stílusú lagzit szeretnétek, hiszen később sokkal egyszerűbb dolgotok lesz az ajánlatkéréseknél vagy a szolgáltatások megrendelésénél, ha már körvonalazódott bennetek, hogy körülbelül mit szeretnétek. Természetesen a szolgáltatók honlapjainak elérhetőségét is közöljük, hogy utána tudjatok nézni minden titeket érdeklő részletnek!

Magazinunkat elérhetitek a 2015-ös Esküvő Kiállításokon, a Kongresszusi Központban és a Budapest SportArénában. Itt nemcsak kiadványunkat kaphatjátok meg, de találkozhattok esküvőszervezőnkkel és ceremóniamesterünkkel is, akik sok jó tanáccsal látnak el titeket. 
A helyszínen érdeklődhettek a magazinban bemutatott szolgáltatásokkal kapcsolatban is, ha több részletre vagytok kíváncsiak vagy egyedi kéréseitek, kérdéseitek vannak. 
Ajánlatot kérhettek a Lufiposta.hu -tól és a Gyereksarok-szolgáltatás „élesben” is bemutatkozik, a kiállításon résztvevő gyerekeket animátorok és arcfestők várják.
Ha nem tudtok megjelenni az Esküvő Kiállításon és megszerezni a nyomtatott példányt, magazinunkat akkor is megtekinthetitek és letölthetitek honlapunkon


Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. december 9., kedd

Hogyan válasszunk esküvő-időpontot?

Az időpont kiválasztása az első és az egyik leglényegesebb feladat a lagzi megszervezése előtt. Bár fontos rugalmasnak maradnunk vele, hiszen a helyszín a legfontosabb, és ha a kiválasztott időpontban már foglalt a megálmodott helyszín, kell némi rugalmasság a dátumot illetően.
Pontos időpont nélkül nem tudtok szolgáltatókat foglalni, így amíg nincs meg a helyszín és időpont, nem tudtok előre lépni a szervezésben.  

Az esküvők legnépszerűbb időszaka a nyári hónapok, kb. áprilistól szeptemberig. A legtöbb pár ezt az időpontot választja, hiszen ilyenkor van a legnagyobb esély arra, hogy jó idő lesz. Viszont mivel ezt a legtöbben így gondolják, meg kell küzdeniük a többi párral is a helyszínekért, ceremóniamesterekért, zenekarért, fotósokért ...
Ha nem kezditek el időben szervezni a lagzit, valószínűleg valamiben meg kell alkudnotok és más szolgáltatót hívni, mert előfordulhat, hogy azon a napon már lefoglalta valaki más.

Ha van olyan helyszín, zenekar, ceremóniamester, fotós, akihez ragaszkodunk, akkor először azt kell felmérni, hogy mikor elérhető és ehhez alkalmazkodni, ez lehet a kiindulópont a későbbi dátumválasztáshoz.

Legtöbben azonban először választanak időpontot, majd ehhez keresnek helyszínt és szolgáltatókat.  Ma már egyre többen döntenek úgy, hogy nem a főszezonban, a többi párral harcolva tartják a lagzijukat.
Minden évszaknak vannak előnyei, a kevésbé népszerű ősztől tavaszig tartó időszakban nagyobb esélyetek van rá, hogy a kiválasztott helyszín vagy szolgáltató elérhető lesz. Emellett nagyon gyakran a szolgáltatók is olcsóbban vállalnak esküvőket szezonon kívül.

Sokan köztes megoldásként a tavaszi időpontot választják, hiszen napközben általában szép az idő. Viszont figyelnetek kell arra, hogy az esték még hidegek, ezt mindenképpen számításba kell venni a helyszínválasztáskor. Emellett az időjárást sem tudjátok előre kiszámolni: tavasszal gyakoriak az esők, néha havazhat is!

Nyáron valószínűleg jó idő lesz, ezért sokan terveznek szabadtéri ceremóniát, lagzit. Azonban ilyenkor sem árt egy B-tervről gondoskodni, hogy legyen hova behúzódnotok egy nyári zápor esetén.

Nemcsak az időszak, hanem az esküvő napjának kiválasztása is változó ma már. Hagyományosan a szombat a lagzik napja, de ma már egyre gyakoribbak a pénteki vagy hétköznapi esküvők.
Ilyenkor általában olcsóbban tudtok helyszínt, szolgáltatókat foglalni. Azonban számolnotok kell azzal, hogy vendégeitek egy része lehet nem tud elszabadulni a munkából, nem tud szabadnapot kivenni és ki kell hagynia az esküvőtöket. Ezen felül gondolni kell a nagyobb forgalomra, nehezebb közlekedésre, esetleges parkolási díjakra.


Tehát csak rajtatok múlik, hogy szolgáltatókhoz kerestek időpontot vagy egy időponthoz ragaszkodtok és ahhoz kerestek szolgáltatókat. Ha időben elkezditek szervezni az esküvőt, akkor a legvalószínűbb, hogy nem kell megalkudnotok és semmiről sem kell lemondanotok. 



Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. november 14., péntek

Esküvői dekoráció

Az esküvő hangulatát leginkább a dekoráció fogja meghatározni, hiszen a terem díszítése lesz az első, amit vendégeitek meglátnak, amikor megérkeznek a lagzi helyszínére.

A dekorációba minden egyes a lagzin használt díszítőelem beletartozik, ezeket mindig össze kell hangolni, hogy harmonikus és elegáns legyen az összhatás. A dekoráció részei a virágok: a menyasszony, az örömanyák és a koszorúslányok csokrai, az asztaldíszek, a vőlegény, és a tanuk kitűzői.
Ide tartoznak a papíralapú elemek is, például az ültető kártyák és a menü kártyák is.
A különböző textilek is meghatározóak: az asztalterítők és futók, a székszoknyák és a székszoknya masnik.
A lufis díszítés is népszerű és könnyen megvalósítható, választhattok normál és héliumos lufikat, különböző színben, méretben és mintával, de ezek kérhetőek már normál és villogó led-világítással is, amivel egy esti program igazán látványossá és meghitté tehető. 

A dekoros még a tervezés folyamatában elbeszélget veletek és alaposan kikérdez titeket az igényeitekről, kéréseitekről. Ilyenkor kerül meghatározásra az esküvő fő színvilága és stílusa. Ezt valamennyire meghatározza az esküvő helyszíne is, pl. falak színe stb. Fő színvilágnak választhatjátok a kedvenc színeiteket, lehet a kedvenc virág alapján is dönteni, de alkalmazkodhattok az évszakhoz, például tavasszal pasztell, ősszel a barna és különböző árnyalatai. Vannak olyan színösszeállítások, amelyek minden helyszínen és minden évszakban ünnepi hangulatot hoznak, ilyen a fehér vagy a bordó arannyal vagy ezüsttel.

Az esküvő stílusa is meghatározza a dekoráció jellegét. Egy modern stílusú lagzira általában a minimál stílus és a visszafogott színvilág jellemző, míg egy elegáns hagyományos lagzin legtöbbször a bordó vagy almazöld  színekkel találkozhatunk arany vagy ezüst díszítéssel. Mostanában a vintage hangulatú esküvők egyre gyakoribbak, természetes díszítéssel és anyagokkal, vadvirágokkal és levendulával, általában fehér és halványlila színekkel.

Ha kiválasztottátok a fő színeket, akkor az esküvő minden egyes díszének harmonizálnia kell vele. Össze kell hangolnotok a textilek színét: a terítőkét a főasztalon és a vendégek asztalán, a székszoknyákat és a székszoknya masnikat. A virágdíszítés is alkalmazkodjon az esküvő színvilágához, például a menyasszonyi csokor és a dobócsokor, a koszorúslányok és az örömanyák csokrai, de gyakori elem, hogy a menyasszonyi csokor egy-egy jellemzőbb virága van a vendégek asztalán és a főasztalon is elhelyezve. A virágdíszítés visszaköszönhet a teremdekorációban vagy a szabadtéri szertartásnál a virágkapu díszítésében is. A különböző papírdíszeket, az ültető és menü kártyákat, a szalvétákat is már ebben a stílusban és színvilágban kell kinyomtatni. Arra figyeljetek, hogy az asztaldíszítésnél visszafogott és ne túlzsúfolt legyen az összhatás, nehogy a végén ne maradjon hely az ételnek a túl sok dísz miatt!

A dekoráció stílusát a helyszín jellege is meghatározza, nem lehet minden stílust minden helyszínre ráerőltetni. Azonban gyakran egy ügyes dekoráció nagyon sokat tud változtatni egy-egy hely hangulatán!

Ha igazán stílusos és egyedi dekorációt szeretnétek, akkor az esküvő minden egyes állomásának díszítését összehangoljátok. A polgári szertartás helyszínén is megjelenhet az esküvő többi elemére jellemző virágdísz.
A templom díszítése is harmonizálhat a többi helyszín dekorációjával, itt azonban nagyon visszafogottan kell eljárni, általában az oltáron lévő virágdíszben és a padsorok díszítésében merül ki az itteni dekoráció. Később a lakodalom helyszínén köt titeket a legkevesebb szabály, itt már szabadabban kiélhetitek kreativitásotokat és igazíthatjátok a hely stílusát a saját személyiségetekhez.


Mindenképpen kérjétek egy dekoros segítségét, az ő tapasztalatával nagyon sok idegeskedéstől megkímélitek magatokat és biztosak lehettek benne, hogy az eredmény is látványos lesz. Emellett egy dekoros mindig tudja, hogy honnan szerezze be az alapanyagokat jó minőségben és megfelelő áron. A szervezés terhét is leveszi a vállatokról, hiszen nem kell az esküvő előtti napot teremdíszítéssel töltenetek, elég lesz megtekinteni a végeredményt. Ilyenkor a dekoráció lebontásáról is a dekoros gondoskodik, így az esküvő utáni napot, házasságotok első napját nem a teremdíszítés szétszedésével kell töltenetek. 

Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. október 16., csütörtök

Hogyan őrizd meg évtizedekre az esküvői csokrodat?

A gyönyörű menyasszonyi csokrok mindig igazi ékszerei a menyasszonynak, és ma már nagyon sok lehetőséged van arra, ha nemcsak néhány napig szeretnél gyönyörködni benne, hanem még az unokáidnak is szeretnéd megmutatni. 

A csokor tartósításának nagyon sok módja van: te is megoldhatod, de ha biztos akarsz lenni a végeredményben, akkor inkább kérd egy szakértő segítségét.

A tartósítás módját meghatározza, hogy a csokor milyen virágokból áll, és azok mennyire konzerválhatóak. A virágkötők tudnak ebben segíteni, hogy olyan virágokat válassz, amelyek sérülés nélkül tartósíthatóak. 

Ha tökéletes eredményt szeretnél, akkor az esküvő utáni 1-3 nappal már el kell kezdened a virág tartósítását.
Ha szeretnéd megőrizni az eredeti színeket, formákat, akkor általában az élő virágot leginkább utánzó fagyasztva szárítós eljárást ajánljuk. Ezt a módszert szakember végzi, a csokrot szétszedi a virágszálakra, majd külön-külön fagyasztva megszárítja őket, végül újra összeköti az eredeti formára. Ez az eljárás kb. 3 hetet vesz igénybe.
A préselve szárítós eljárás is népszerű, de ilyenkor csak a csokor formája marad meg. Szintén külön-külön szárítják meg a szálakat, majd formába rendezik őket, majd egy üvegezett keretbe helyezik. Ez az eljárás kb. 2 hónapot vesz igénybe.

Természetesen ti is tartósíthatjátok a csokrokat; ha elég alaposak vagytok, akkor szép eredményt érhettek el. A csokrot az esküvő alatt mindig tiszta, meleg vízzel kimosott vázába kell tenni. A tartósítás előtt a virágszárak végét le kell vágni. Ezután felakasztva száríthatjátok, kb. 2 hét száraz helyen tartó szárítás után pedig már kész is. Természetesen préselve szárítva is megőrizhetitek, ha nem fontos, hogy a csokor megtartsa az eredeti formáját. Vannak, akik különböző szárítóanyagokkal oldják meg az otthoni szárítást, erre alkalmas lehet a borax, a só vagy a szilikagél. Ennek során a virágokat teljesen beszórják a szárítóanyagokkal, ami így kivonja belőlük a nedvességet. Ha biztosan tudod, hogy a bokrétát szeretnéd megőrizni és tartósítani, akkor már a virágkötőtől kérj tanácsot, hogy erre milyen virágokat ajánl. Később is tartsátok olyan helyen, ahol nincs útban, mert a szárított virágok nagyon törékenyek.
Ha nem akarsz az esküvő utáni bokrétaszárítással időt tölteni, akkor már van lehetőség arra is, hogy a csokor eredetileg is tartósított virágokból készüljön. Ennek több előnye is van: az elkészült csokor élő virágokból áll, de nincs kitéve az időjárás viszontagságainak; hiszen egy meleg nyári napon a virágok több órát is állnak a napsütésben, ami megviselheti őket. Emellett a tartósított virágokból már a csokor összeállítása előtt kivonják a nedvességet és egy speciális folyadékkal pótolják. Ezzel az eljárással eltűnik a pollen és az illat is a virágokból, így kitűnő választás lehet ez a megoldás az allergiásoknak is.
Ha már az esküvő előtt tudod, hogy csokrodat szeretnéd megőrizni, akkor ne felejtsd el erről már virágok kiválasztása előtt kérni a virágkötő tanácsát, hogy erre milyen virágokat és eljárást ajánl. Így lehetőséged lesz arra, hogy csokrod még évek múlva is szép állapotban legyen és gyermekeidnek, sőt unokáidnak is megmutathatod!


Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. szeptember 15., hétfő

Esküvői fotós

A fotós kiválasztásánál is javasoljuk, hogy már kb. egy évvel az esküvő előtt kezdjétek felmérni, hogy melyik fotóst szeretnétek kiválasztani. A fotósok honlapjain megnézhetitek munkáikat és portfóliójukat is, ez nagyban segít eldönteni, hogy kinek a képei tetszenek nektek és melyik fotózási stílus áll hozzátok közel. Vannak, akik inkább a klasszikus beállításokat szeretik, de néhányan igazán kreatívan oldják meg a fotók beállítását és a kompozíciót. Ha valakinek a munkái megtetszenek, kérjetek személyes találkozót, hiszen a szimpátia is segít választani, hogy kivel tudtok majd együtt dolgozni és megosztani a Nagy Napot. 

Sokan vannak, akik egy alacsony költségvetésű esküvőn a fotóst spórolják meg, mert arra számítanak, hogy a vendégek úgyis fognak képeket készíteni és ezért nem szeretnének külön fizetni valakinek. Mi ezt semmiképpen sem javasoljuk, hiszen a vendégeitek azért vannak az esküvőn, hogy szórakozzanak, nem fognak minden egyes pillanatban arra koncentrálni, hogy megörökítsenek egy-egy pillanatot, így nagyon fontos események maradnak le végül a nap során. Ezen kívül nincs meg az a rutinjuk és profi felszerelésük, ami egy tapasztalt, több éves gyakorlattal rendelkező fotósnak, aki bármilyen fényviszonyok mellett tud művészi képeket készíteni.  

Nagyon fontos az is, hogy egy jó fotós képes diszkrét maradni, és úgy fotózni, hogy ezzel ne zavarja a ceremóniát és a meghitt pillanatokat, míg egy kevésbé gyakorlott rögtönzött fotós ezeket a helyzeteket nehezebben kezeli, és esetleg kitakarja a párt a többi vendég elől vagy zavarja az esküvő menetét.

Ha profit hívtok, ő tudni fogja, hogy melyik fényviszonyhoz milyen beállítás kell, megfelelő felszereléssel érkezik, ismeri az esküvő menetét és képes háttérben maradni, de minden egyes pillanatban koncentrál a fontos pillanatokra – hiszen ő az esküvőtökön nem azért van ott, hogy szórakozzon, hanem hogy dolgozzon. Nem utolsósorban a végeredmény is magáért fog beszélni.

A fotózás nemcsak az esküvő napjáról szól. Az esküvő előtt pár nappal zajlik a jegyes fotózás, az általatok választott helyszínen. Ennek során először dolgoztok együtt a fotóssal, ti megismeritek az ő munkamódszerét, ő pedig azt, hogy milyen beállítások állnak jól nektek. A jegyes fotózás általában egy-két órát vesz igénybe.

Az esküvő napján már a kezdetektől, a készülődés pillanataitól jelen van. A készülődés időszaka a barátok, családtagok körében igazán meghitté teszi ezeket a képeket, miközben lépésről lépésre láthatjuk a menyasszony és a vőlegény teljes átalakulását és izgatott várakozását. Később, az esküvő minden pillanatában figyel, megörökíti a vendégek érkezését, a polgári és a templomi szertartást. A szertartások után kerül sor általában a csoportos fotózásra, amikor külön a párról és később az egész násznépről készülnek fotók. Ezek általában klasszikus csoportképek, de néha kreatívabban, speciális beállításokkal oldják meg a fényképezést. Ez természetesen rajtatok múlik, hogy mi áll hozzátok közel, a fotós a ti elképzelésetekhez fog alkalmazkodni.

A fotós később is, a lakodalom minden pillanatában jelen van, hogy minden egyes történést lefényképezhessen: a csokordobást, vacsorát, nyitótáncot, bulit, tortavágást, menyasszony- vagy menyecsketáncot, a játékokat stb., folyamatosan dokumentálja a nap eseményeit és meghitt pillanatait. Nagy segítség a fotósnak is, ha adtok neki az esküvő forgatókönyvéből egy példányt, így mindig tudni fogja, hogy mi következik milyen helyszínen, így fel tud készülni a megfelelő beállításokkal.  Ha lehetséges, ajánlott az esküvő előtt őt is elvinni a szertartások és a lakodalom helyszínére, hogy fotós-szemmel is felmérje a terepet.

A kreatív fotózás minimum két órát vesz igénybe, ajánlott vagy az esküvő napján délelőtt vagy az esküvő utáni napokban tartani.
Ha a menyasszony ruhája titkos és a kreatív fotózást a lagzi napján tartjátok, ki kell hagynotok órákat az esküvőből, miközben a vendégeitek már a helyszínen vannak.

Lehetőleg kreatív fotózásra olyan helyszínt, helyszíneket válasszatok, amihez valamiért személyesen kötődtök vagy része közös történeteteknek. Kérhetitek, hogy több helyszínen legyen fotózás, de tanácsos 3-4 helyszínnél nem többet választani, különben kapkodás és rohanás lesz a vége. Ilyenkor kerülhet sor az egyre népszerűbb „trash the dress” fényképek elkészítésére is, ami gyakorlatilag menyasszonyi ruha tönkretételét (vízben, festékkel) jelenti. Ilyenkor a menyasszony a ruháját nem sajnálva a vízben sétál, úszik, földön fekszik stb., hiszen többé már nem lesz szüksége erre a ruhára. Természetesen erre általában külön vesznek egy olcsóbb ruhát, és nem a méregdrágán vett (vagy kölcsönzött) ruhát teszik tönkre.

A fotósok kiválasztásakor ne felejtsetek el rákérdezni, hogy pontosan mit tartalmaz a szolgáltatás: hány képet kaptok végül kidolgozva, retusálva, esetleg kinyomtatva vagy CD-n, készítenek-e slide-show-t belőle. A fotós munkaidejéről is érdeklődjetek, hogy hány óra rendelkezésre állást tartalmaz.

Járjatok utána annak is, hogy pl. a jegyes fotózás benne van-e az árban. Néha csomagban kínálják a szolgáltatásokat: vannak alap és prémium csomagok is, ezt általában az határozza meg, hogy melyik fotózások vannak benne a szolgáltatásban (csak a lagzin vagy a jegyes és a kreatív fotózás is), mennyi ideig tart a fotós rendelkezésre állása, illetve hogy végül milyen anyagot, hány fényképet kaptok, milyen felszereléssel dolgozik. Van-e tartalék gépe, egyedül dolgozik, esetleg ketten ...


Fontos egyeztetni, hogy esküvő után mennyi idővel kapjátok meg a kész fotókat. 

Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. augusztus 5., kedd

Hasznos és dekoratív: a menü- és ültetőkártyák

A menü- és az ültetőkártyáknak két fontos funkciónak kell megfelelniük: egyrészt tájékoztatják vendégeiteket, másrészt a dekoráció részei az asztalon elhelyezve, így mindenképpen össze kell hangolnotok a díszítés többi elemével is.

A menükártyák a vendégeket tájékoztatják a fogásokról, és hogy melyik fogás mit tartalmaz. A menükártya stílusát és színvilágát mindenképpen hangoljuk össze az esküvő stílusával! Ajánlott különlegesebb betűtípust is választani az alkalomra. A színek és betűtípusok mellett kiválaszthatjátok a menükártya típusát és a papír anyagát is. A két leggyakoribb menükártya forma a hosszában középen félbehajtott, könyvszerű és az álló henger formájú, általában pauszpapírból. A henger formájú pauszpapírból készült menükártyát gyakran egy közepére helyezett apró mécsessel is megvilágítják a romantikus stílusú lagzikon. 

A vendégek koordinálása is fontos, ha nem akarjátok, hogy káosz és kavarodás alakuljon ki közöttük a megérkezéskor. Néhány esküvőn kevés figyelmet fordítanak az ültetésre és a vendégekre bízzák, hova szeretnének ülni. Ilyenkor érkezési sorrendben foglalnak helyet, előnye, hogy sokkal kötetlenebb, viszont nagy hátránya, hogy a későn érkezők nem választhatnak helyet, és lehet, hogy az egész lagzit számukra idegenek között feszengve fogják tölteni. Ezért mi mindenképpen, főként nagyobb létszámú esküvőkön javasoljuk az ültetési rendet az asztalokon ültetőkártyákkal, mert így a pár kezében van a döntés, hiszen vendégeiket ők ismerik, ők tudják, ki kivel kerüljön egy asztaltársaságba. A választás és csoportosítás alapja általában az, hogy honnan ismerik egymást: pl. család, menyasszony barátai, vőlegény barátai, menyasszony kollégái, vőlegény kollégái stb.

Az ültetőkártyákat is lehet kérni a már említett középen félbehajtott vagy henger formában. A lényeg, hogy könnyen olvasható legyen, pl. fehér alapon az ezüst vagy arany betűk nagyon szépek, de hangulatvilágításnál szinte lehetetlen elolvasni. Természetesen az ültetőkártya stílusát és színeit a dekoráció egyéb elemeihez és a menükártyához kell kiválasztani.

Nagyobb létszámú esküvőkön néha azonban ez is kevés lehet, mert a vendégek nehezen fogják megtalálni a helyüket, ha 10-20 asztalt is végig kell nézniük, hogy melyiken van a nevük. Ilyen nagyobb létszámú lagzikon mindenképpen javasolt az ültetési tábla vagy ültetési tabló használata. Ilyenkor a bejáratnál egy nagyobb méretű táblán tudják elolvasni a vendégek, hogy hányas számú asztalhoz kerültek. Ebben az esetben az asztalokon általában csak egy szám szerepel, de az ott ülő vendégek már szabadon választják ki, hogy pontosan hova szeretnének ülni azon belül. Az asztalszám általában középre kerül egy félbehajtott papírlapra, de mondanunk sem kell, hogy itt is figyeljetek a dekoráció egyéb elemeire és azok stílusára. 

Egyre népszerűbbek a kombinált menü- és ültetőkártyák. Egyre gyakrabban láthatjuk ezeket, általában praktikussági okokból választják, hiszen kevesebb helyet foglalnak, mégis megfelelően tájékoztatják a vendégeket. Ilyenkor is lehet a hosszában félbehajtott formát vagy a pauszhengert választani, értelemszerűen a lap egyik oldalán a menü, a másik oldalán a vendég neve szerepel. Már 3in1 kártyákkal is találkozhatunk, ami egy háromszög formára hajtogatott és ragasztott vagy tűzött papír: egyik oldalán a vendégek neve, másikon a menü és a harmadikon pedig a pár köszöntője verssel és a fényképükkel. Gyakran ez a köszöntőszöveg egyben a köszönetajándék is.


A menü- és ültetőkártyák stílusában, megjelenésében nagyon sok variáció közül választhattok. Kiválaszthatjátok a papír színét, anyagát (pl. csillámos, pausz stb.), a betűtípust, betűk színét. Kérhettek rá képeket, fotókat, a nyomdák sablonmegoldásain túl az egyedi ötleteitek is megvalósíthatóak. A legfontosabb, amit szem előtt kell tartanotok, hogy harmonizáljon a dekorációval, de ha időben elkezditek a szervezést és az ötletelést, már az esküvői meghívó is készülhet a menü-és ültetőkártyák stílusában!


Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895

2014. július 8., kedd

Mi legyen a köszönetajándék?

Más országokban már régóta szokás, Magyarországon azonban csak néhány éve jelent meg, de egyre népszerűbb a köszönetajándék. Ezzel az aprósággal az ifjú pár köszöni meg vendégeiknek, hogy velük töltik ezt a különleges napot. 
Ezen túl a babona szerint a násznép megajándékozása boldogságot hoz a házasságba. 

Mivel a köszönetajándék a vendégek asztalára kerül, közvetlenül az ültetőkártya mellé, ezért egyben a dekoráció része is. Fontos, hogy olyan ajándékot vagy csomagolást válasszunk, ami illik majd a terem díszítéséhez. A dekoratőr sokat tud segíteni, ha esetleg bizonytalanok vagyunk, hogy illik-e a helyszín dekorációjához.

A köszönetajándék leghagyományosabb változata a cukrozott mandula. Néha dobozban, néha egy díszesebb zacskóban adják át. Az ajándék mandulák az élet kettősségét (belül keserű, kívül édes) és a különbségek harmóniáját szimbolizálják. 

Ma már azonban nagyon sok változata létezik. Leggyakrabban apróbb csokik, bonbonok, mézeskalács-szívek kerülnek a vendégek asztalaira. Néhány pár maradandóbb emléket szeretne ajándékozni a násznépnek, ezért gyakran a fényképükkel díszített hűtőmágnest vagy kulcstartót adnak. A legkreatívabbak és legügyesebbek néha saját készítésű tárgyat adnak köszönetajándéknak: például egy festett dobozkát. 

Nagyon népszerű a vendégek körében az apró, díszes üvegbe töltött méz vagy bor, ami ízlésesen becsomagolva akár a dekoráció egy látványos eleme is lehet. 

Egyre több esküvőn népszerű a köszönetajándék és ültetőkártya kombináció egyszerre, vagyis a kettő ötletes párosítása. Ez lehet az ajándékba szúrt apró zászló vagy magára az ajándékra festett név is.  

Bármilyen apróság adható a vendégeknek, a köszönetajándék típusa a pár kreativitására van bízva. Ha igazán jól sikerül választani, akkor az ajándékban tényleg benne lesz a pár személyisége. Ez lesz az első dolog, amit a vendégek meglátnak, ha belépnek a terembe és leülnek az asztalhoz, ezért fontos egy olyan ajándék, ami jellemző a párra, vagy ami biztosan örömet okoz a vendégeknek. 

Elérhetőségeim: 
Bánhegyi Zsófi 
Esküvő- és Rendezvényszervező
Mobil: +3630-456-1895